CĂSĂTORIA, UN DREPT AL MAJORITĂȚII – SA RĂMÂNA AȘA!

de  Laurentiu Horascu    04.10.2018

Ce mai, vestea referendumului ce vizează modificarea constituției în sensul că familia se întemeiază prin căsătoria dintre un bărbat și o femeie împarți țara în două și riscă să devină o manifestare ce dezbină profund societatea românească sau din contră o unește, referendumul acesta fiind despre noi înșine.

Ierarhi și duhovnici cunoscuți au făcut apel să ieșim la vot, să ne exprimăm opinia, în sensul de a apară familia; partide politice care nu sprijină referendumul aruncând ocare cum că acesta ar fi un instrument politic și populist (USR si MRÎ), sau din contră alții care se poziționează pentru susținerea acestui demers, chiar dacă doar la nivelul unor acțiuni de informare (PSD, PMP) în timp ce alte partide îndeamnă simpatizanții să voteze conform conștiinței (ALDE, PNL, UDMR);

Comunitatea și activiștii LGBT critică în termeni duri și protestează împotriva inițiativei pe care o cataloghează restrictivă și îndeamnă la boicot, alți activiști civici și pentru drepturile omului critică organizarea referendumului fără sistemul electronic de monitorizare care ar împiedica orice frauda electorală; vedetele din showbiz-ul românesc și-au exprimat părerile cu privire la tema referendumului, cei pro susținând familia tradițională (Vlad Mitrita, Olivia Steer), cei contra, văzându-l inutil, solicită boicot (Dragos Bucurenci, Andreea Balan)

Trebuie să acceptam că intr-o societate democratică e normal să asistăm la o pluralitate de opinii și trebuie să învățam să le respectăm atunci când acestea sunt argumentate și prezentate rațional, politicos, civilizat.

Personal susțin instituția căsătoriei, întemeiata prin uniunea dintre un bărbat și o femeie, iar în calitate de părinte, tata a doi băieți, cred că rolul psiho social pedagogic al părinților nu poate fi minimizat oricât încearcă unii să ascundă efectele traumatice asupra celor mici…

Nu-i blamez pe cei diferiți, e dreptul fiecăruia de a se manifesta cum dorește, avem cu toții dreptul la opinii si valori diferite. Dacă însa înlăturăm zgomotul produs de toate aceste opinii și analizăm lucrurile obiectiv, putem trage o concluzie de bun simț. Acest referendum este până la urmă modalitatea prin care majoritatea își apără un drept care ii aparține.

Familia trebuie văzută în acest context ca celula de baza a unei societăți întemeiată prin instituția numită CĂSĂTORIE.  Vorbim în definitv de baza unei națiuni, iar statul, pentru a-și putea proteja cetățenii se bazează pe legi și definiții clare, pe CONSTITUȚIE. Cei care vor sa trăiască în această societate trebuie să respecte drepturile majorității.

CĂSĂTORIA NU ESTE legiferarea unei relații afective și nici nu implică acceptarea obligatorie a ceea ce sunt, subiectiv vorbind, cei doi parteneri.

Încercarea de deturnare a acestui demers legislativ și obiectiv al majorității prin folosirea implicațiilor afective, adică folosirea laturii uman subiective de către ambele tabere este deci inutila.

Haideți sa vedem adevărul ce sta drept în fața noastră: familia și căsătoria sunt instrumente definite și utilizate de majoritate – cuplurile heterosexuale – în raport cu statul, SA RĂMÂNĂ AȘA!

Pe 6 și 7 octombrie se va desfășura referendumul pentru modificarea art. 48 din Constituție. Conform prevederilor se va modifica termenul ‘soți’ și va fi înlocuit cu sintagma „un bărbat și o femeie”.

„Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimțită între un bărbat și o femeie, pe egalitatea acestora și pe dreptul și îndatorirea părinților de a asigura creșterea, educația și instruirea copiilor.”

Pe buletinul de vot se va trece întrebarea Sunteți de acord cu Legea de revizuire a Constituției României în forma adoptată de Parlament?”, la care alegătorii trebuie să răspundă „da” sau „nu”.

Inițiatorii acestui exercițiu de exprimare a democrației sunt reprezentanții  organizației  “Coaliția pentru Familie”. Referendumul  este ultimul pas dintr-o serie lunga de demersuri :

  1. Înființarea Comitetului de Inițiativa și elaborarea proiectului de lege – Octombrie 2015
  2. Semnarea documentelor de către Comitetul de Inițiativă, în fața notarului – 21.10.2015
  3. Depunerea la Senat/Consiliul Legislativ a Proiectului de lege privind revizuirea Constituției României, însoțit de expunerea de motive– 27.10.2015
  4. Publicarea în Monitorul Oficial a proiectului de lege privind revizuirea Constituției României, a expunerii de motive și a avizului Consiliului Legislativ – 25.11.2015 (M.O. partea I, nr. 882)
  5. Colectarea, în termen de 6 luni, a minim 500.000 de semnături valide, de la cetățeni cu drept de vot, din minim jumătate din județele țării, cel puțin 20.000 de semnături de fiecare județ – finalizată la 24.04.2015
  6. Depunerea semnăturilor și a dosarului de revizuire la Senat/Parlament – 23.05.2016
  7. Procedura prealabilă de avizare de către Curtea Constituțională – 20.07.2016, decizie favorabilă unanimă
  8. Dezbaterea și votarea în Parlament a propunerii legislative
  9. Desfășurarea referendumului național și validarea acestuia de către Curtea Constituțională
  10. Publicarea în Monitorul Oficial a formei revizuite