Asculta Live
LIVE :
Radio Romania Actualitati

Mariah Carey


Mariah Carey (n. 27 martie, 1970) este o cântăreaţă de Pop ÅŸi R&B, compozitoare,

producător ÅŸi actriţă americană. Mariah Carey ÅŸi-a lansat albumul de debut în anul 1990.

Lucrând sub îndrumarea lui Tommy Mottola, directorului companiei de discuri Columbia Records ea a

devenit prima artistă care a avut primele 5 single-uri pe locul #1 în topul pieselor muzicale din

Statele Unite Billboard Hot 100. După ce s-a măritat cu Mottola în 1993, o serie de piese ajunse hit

au stabilit-o pe poziÅ£ia artiÅŸtilor cu cele mai mari vânzări ai companiei Columbia. Conform revistei

Billboard, Mariah Carey a fost cântăreaÅ£a cu cel mai mare succes în anii '90 în

Statele Unite.

După ce a divorÅ£at de Tony Mottola în 1997, Mariah

Carey a introdus elemente de hip hop în albumele sale. Popularitatea ei a scăzut când a părăsit

casa de discuri Columbia în 2001. În anul următor Virgin Records i-a reziliat contractul,

atât din cauza unei căderi fizice ÅŸi emoÅ£ionale, care i-a adus o publicitate negativă precum ÅŸi din

cauza insuccesului coloanei sonore pe care a scris-o pentru filmul Glitter. În 2002, ea a semnat un

contract cu Island Records ÅŸi după o perioadă în care a avut mai puÅ£in succes, ea a ajuns iar pe

locurile de frunte ale muzicii pop în anul 2005.

Carey a fost numită

cea mai bună artistă pop a mileniului la World Music Awards în 2000.

A avut

18 piese ajunse #1 în topul Billboard Hot 100, mai multe decât oricare alt artist solo, iar RIAA a

numit-o a treia cea mai bine vândută artistă, după Barbra Streisand ÅŸi Madonna. Pe lângă

succesele ei comerciale, Carey a câÅŸtigat cinci Premii Grammy, ÅŸi este cunoscută pentru vocea de

clasă, puterea, ÅŸi stilul melismatic ÅŸi întindere a vocii.

Viaţa şi

cariera muzicală

Copilăria şi tinereţea

Carey

s-a născut în Huntington, Long Island, New York. Este al treilea ÅŸi cel mai mic copil al Patriciei

Hicket, fostă cântăreaţă de operă ÅŸi profesoară de canto, de origine irlandeză, ÅŸi Alfred Roy

Carey, un inginer aeronautic de origine afro-venezueleană. PărinÅ£ii lui Carey au divorÅ£at când

aceasta avea 3 ani. După divorÅ£, Carey l-a văzut rar pe tatăl său. În timp ce mama sa era la lucru

(îÅŸi luase 3 slujbe pentru a întreÅ£ine familia), Carey petrecea mult timp singură acasă,

găsindu-ÅŸi evadarea în muzică. A început să cânte în jurul vârstei de 3 ani,

sub îndrumarea mamei sale, care o observase pe Mariah imitându-i repetiÅ£iile operei lui Verdi,

Rigoletto, în italiană.

A absolvit ulterior Liceul Harborfields din

Greenlawn, New York. Chiulea frecvent de la cursuri, pentru a da probe la studiourile de înregistrări

locale. Ca urmare, colegii ei o porecliseră „Mirage” (Miraj). Activitatea sa pe scena muzicală

din Long Island i-a oferit oportunitatea de a lucra cu muzicieni ca Gavin Christopher ÅŸi Ben Margulies, cu

care a colaborat la compunerea materialului pentru caseta ei demonstrativă. După mutarea în oraÅŸul

New York, Carey s-a angajat cu jumătate de normă pentru a-şi putea plăti chiria şi cele cinci sute de ore

la ÅŸcoala de artă. Ulterior, a fost cooptată în grupul vocal de acompaniament al cântăreÅ£ei

de freestyle din Puerto Rico, Brenda K. Starr.

În 1988, Carrey l-a

întâlnit la o petrecere pe Tommy Mottola, directorul casei de discuri Columbia Records. Starr i-a

dat acestuia caseta demonstrativă a lui Carrey. Mottola a ascultat caseta după ce a părăsit petrecerea şi

a fost impresionat. S-a reîntors să o găsească pe Carey, dar ea plecase. Mottola nu a renunÅ£at. A

găsit-o ulterior, şi astfel Carrey a semnat un contract cu casa de discuri.

1990 –

1992: Succesul comercial

Carey a colaborat la scrierea textelor pieselor de pe

albumul ei de debut Mariah Carey din 1990, apoi a continuat să colaboreze la elaborarea majorităţii

materialelor. La înregistrări, ÅŸi-a manifestat nemulÅ£umirea faţă de contribuÅ£iile unor

producători precum Ric Wake ÅŸi Rhett Lawrence, pe care conducerea casei de discuri Columbia Records îi

cooptase pentru a conferi albumului viabilitate comercială. Susţinut de un buget promoţional substanţial,

albumul a ajuns pe locul întâi în topul clasamentului U.S. Billboard 200, unde a rămas

câteva săptămâni.

Albumul cuprindea single-uri care au adus

profituri mari ÅŸi care au făcut-o pe Carey vedetă în Statele Unite, deÅŸi a avut mai puÅ£in succes

în alte ţări. Albumul a fost însă foarte bine cotat de critică, ÅŸi aÅŸa a câÅŸtigat

Carey Grammy-urile pentru Cea Mai Bună Artistă, ÅŸi Cea Mai Bună Performanţă Vocală – pentru primul său

single, "Vision of Love".

Carey a conceput al doilea album al ei

Emotions ca un omagiu genului soul casei de discuri Motown Record (vezi Motown Sound), la care a lucrat cu

Walter Afansieff,Clivillés ÅŸi Cole (din grupul de dance C&C Music Factory) la Înregistrare.

Albumul a fost lansat în târziul anului 1991 dar nu avut succes nici din punct de vedere al

criticilor, ÅŸi nici comercial; revista Rolling Stone la descris fiind "mai mult la fel, cu materiale mai

puÅ£in interesante […] cântece în curs de succes ci o expertiză intimidată neaerisită".

Titlul se potrivea cu această caracteristică din cauza cărei Carey a avut influenÅ£e să îÅŸi

producă propriile cântece, ÅŸi la începutul creării albumului Emotions,în care ea a co-

produs majoritatea materialului. "Nu vroiam ca Emotions să fie viziunea altcuiva despre mine", a

menÅ£ionat ea. "E mai mult despre mine în acest album". A început să scrie ÅŸi să

producă ÅŸi pentru alÅ£i artiÅŸti precum Penny Ford ÅŸi Daryl Hall, în anul următor.

TotuÅŸi Carey efectua concerte live ocazional, teama de scenă au prevenit-o din a îmbarca un

tur major. Prima sa apariÅ£ie în larg era cunoscută la emisiunea TV MTV Unplugged din 1992, ÅŸi a

remarcat că a părăsit performanÅ£a în seara aceea deoarece noaptea aceea a demonstrat că lucrurile

nu erau cum erau speculate înainte, simulate cu echipament de studio. De-alungul versiunilor

cântecelor sale mai vechi, Carey a interpretat "I'll Be There" de Jackson 5 cu sprijinul

lui Tery Lorenz. Duetul a fost lansat ca un single, ÅŸi a ajuns pe locul întâi în Statele

Unite, ÅŸi a determinat-o pe Lorenz la o împărÅ£ire de înregistrări, al cărei album de debut

l-a co-produs Carey mai târziu. Datorită notelor mari de la emisiunea Unplugged, setul concertul a fost

lansat pe EP-ul MTV Unplugged, pe care revista Entertainment Weekly l-a numit "cea mai puternică, şi

originală piesă pe care ea a înregistrat-o […] Această performanţă o ajută să i-a primii paÅŸi

spre profesionalism?".

1993-1996:Popularitatea din întreaga lume

Carey ÅŸi Tommy Mottola au devenit implicaÅ£i într-o relaÅ£ie romantică

în timpul creării albumului ei de debut, iar în iunie 1993 s-au căsătorit.

Kenneth "Babyface" Edmonds a consultat albumul Music Box, care a fost lansat mai

târziu în acel an ÅŸi a devenit cel mai de succes album al ei. Primul single bine vândut

în topurile UK Singles Chart ÅŸi pe locul întâi a fost o interpretare a cântecului

"Without You" de Badfinger, iar în Statele Unite cântecele "Dreamlover" ÅŸi

"Hero". Revista Billboard a proclamat-o inima pătrunzătoare […] uÅŸor cea mai elementară din

lansările lui Carey, euritmia vocală în sincronizarea naturală cu cântecele", însă

revista TIME a lamentat-o încercarea lui Carey la o muncă plăcută," Music Box părea

superficial, ÅŸi aproape lipsit de pasiune […] Carey putea fi o cântăreaţă de pop-soul mare;

însă din nou ea a stabilit o mediocritate tipică Salieri." Carey a răspuns la comentarii de

acest gen, "Cât de repede ai un succes mare, multor oameni nu le place acest lucru. Nu e nimic ce

eu pot face în legătură cu acest lucru. Tot ce pot să fac e să creez muzica în care

cred." Majoritatea criticilor au considerat nesemnificativă deschiderea următorului ei tur din Statele

Unite, Music Box Tour.

În târziul anului 1994, după duetul

acesteia cu Luther Vandross, a unei interpretări a melodiei "Endless Love" de Diana Ross şi Lionel

Richie care a devenit un hit, Carey a lansat albumul ei de sărbători, Merry Christmas. Albumul conţinea

interpretări şi compoziţii originale precum "All I Want for Christmas Is You", care a devenit cel

mai mare single a lui Carey în Japonia iar în anii următori, ieÅŸind la iveală ca unul din cele

mai populare cântecele ale sale de pe tot anul pe radiourile din America. RecepÅ£iile hotărâtoare

al albumului Merry Christmas a fost mixat cu All Music Guide, numindu-l"altfel spus un zvon ajustat […]

pretenţiilor operei superioare, 'O Holy Night' şi şocanta recreare a melodiei "Joy to the

World" în genul muzical danceclub devenind cel mai de succes album de Crăciun din toate

timpurile.

În 1995, casa de discuri Columbia a lansat al cincilea album al

lui Carey, Daydream, care combina sensibilităţile albumului Music Box cu downbeatul R&B şi influenţele

hip hop. Un remix al piesei Fantasy, primul single al ei, a avut ca particularitate, rapper-ul Ol' Dirty

Bastard. Carey a precizat că Columbia a reacţionat negativ la intenţiile sale pentru album:"Toată

lumea zicea, "Ce, eÅŸti nebună?". Erau foarte nervoÅŸi în această privinţă."

Daydream, a devenit cel mai bine vândut album al ei din Statele Unite, iar

single-urile sale au ajuns la un succes similar–"Fantasy", devenind al doilea single care să aibă

debutul pe locul întâi ÅŸi ajunsese în Canadian Singles Chart (Topurile Canadiene de

Single-uri) menÅ£inându-se pe loc timp de 12 săptămâni, la fel ÅŸi piesa "One Sweet

Day" (un duet cu Boyz II Men) care a avut un record de a fi 16 săptămâni în topul Statelor

Unite, iar piesa Always Be My Baby (co-produs de Jermaine) a fost cel mai cu succes pe radiourile din Statele

Unite în 1996 după spusele revistei Billboard. Albumul Daydream a avut cele mai bune păreri din

cariera lui Carey, iar publicaţiile din The New York Times l-au numit cel mai bun album din 1995; de asemenea

Times a spus că cele mai bune înregistrări pop la un nou punct culminant de rafinament structurat

[…] CompoziÅ£iile lui Carey, au adus un pas înainte mai relaxant, sexy ÅŸi mai puÅ£in

încrezător în zvonuri. Scurtul dar profitabilul Daydream World Tour au ridicat vânzările

albumului care a primit şase nominalizări ale Premiilor Grammy.

1997-2000:Noua

imagine şi independenţa

Carey ÅŸi Mottola s-au despărÅ£it în 1997.

TotuÅŸi imaginea publică a căsătoriei a fost una pozitivă, Carey a precizat că în realitate ea se

simţea prinsă de relaţia ei cu Mottola, pe care o descria des ca pe o reglementare. Oficial ei au anunţat

despărÅ£irea în 1997, iar divorÅ£ul lor s-a finalizat anul următor. Mai târziu, după despărÅ

£ire, Carey a angajat un ziarist independent, un nou avocat ÅŸi un nou manager. A continuat să scrie ÅŸi să

producă materiale pentru alÅ£i artiÅŸti în această perioadă, contribuind la albumele de debut ale

Allure şi 7 Mile prin imprimarea de scurtă durată a casei de discuri Cave Records.

Următorul album a lui Carey, Butterfly (1997) a avut un succes comercial şi, single-ul "Honey"

ajungând pe locul întâi, versurile ÅŸi videoclipul care a prezentat o imagine sexuală mai

deschisă decât a fost văzută până atunci. A stabilit că albumul Butterfly a marcat punctul la

care ea ajunsese la întregul control al creativităţii asupra muzicii, care a continuat să se

deplaseze în direcÅ£ia spre hip hop cu materiale co-scrise ÅŸi co-produse de rapperi precum Sean

"P. Diddy" Combs ÅŸi Missy Elliott.

Totuşi, a adăugat ea: "Nu cred

că e o părăsire mare faţă de ce am creat în trecut […] Nu este faptul că am fost excentrică

gândind că voi fi rapper. Personal, acest album este despre orice am vrut eu să fac." BilanÅ

£urile erau în general pozitive, LAUNCHcast precizând că albumul Butterfly a "extins

plicul", o miÅŸcare este critic gândită care "ar putea dovedi tulburarea la mai mulÅ£i fani

conservatori" însă laude precum "un bine venit schimbat".

Los Angeles Times a scris, că [Butterly] este uÅŸor cea mai personală ÅŸi confesională înregistrării

pe care ea a creat-o vreodată […] Sărbătorirea lui Carey devenind un lucru de domeniul trecutului."

Albumul a avut un succes comercial– deÅŸi nu în degradarea celor trei albume de dinainte– iar piesa

"My All" (a treisprezecea piesă din Hot 100 clasată pe locul întâi) i-a permis

înregistrarea pe locul întâi din Statele Unite de o artistă, o înregistrare deÅ

£inută anterior de Madonna.

Spre sfârÅŸitul mileniului, Carey dezvolta

proiectul de film Glitter, ÅŸi a scris cântece pentru filmele precum Oameni în Negru (Man in

Black) (1997) ÅŸi Cum a furat Grinch Crăciunul (How the Grich Stole Christmas) (2000). În timpul

producerii albumului Butterfly, Carey a devenit implicată romantic cu vedeta echipei de baseball New York

Yankees, Derek Jeter. RelaÅ£ia lor s-a sfârÅŸit în 1998, cu cele două părÅ£i menÅ£ionând

interferenÅ£ele media ca principal motiv pentru despărÅ£ire. În acelaÅŸi an, Columbia lansase albumul

Number 1 acesta fiind o colecÅ£ie de single-uri ale lui Carey aflate pe locul întâi în

Statele Unite alături de material nou, care a precizat ea, că e o modalitate de a recompensa fanii. Piesa

"When You Believe" , un duet cu Whitney Houston a fost înregistrat pentru coloana sonoră a

filmului The Prince of Egypt (1998) care a câÅŸtigat un premiu Academy Award. Albumul Number 1 s-a

vândut cu mult peste aÅŸteptări, dar o recenzie al revistei britanice "New Musical Express"

(NME) spunea că Carey, "realizează o performanţă dulceagă ca opera "Hero" al cărei mesaj

părea destul de simplist, anume, dacă elimini orice gând inteligent din minte, îÅ£i dai ochii

peste cap şi ţi-o doreşti foarte mult, atunci vei avea copii frumoşi şi o viaţă fericită". De

asemenea în acel an, a apărut la prima ediÅ£ie VH1 Divas, având un concert benefic în

program, deşi pretinsa caracteristică de prima donna care deja o condusese pe un drum pe care mulţi o

considerau o divă. În următorul an, ea a intrat într-o relaÅ£ie cu cântăreÅ£ul Luis

Miguel.

Rainbow, al ÅŸaptelea album de studio al lui Carey a fost lansat

în 1999 ÅŸi a compromis mai multe cântece orientate spre R&B/hip hop, multe dintre ele create

în colaborare cu Jimmy Jam ÅŸi Terry Lewis. Piesa Heartbreaker ÅŸi "Thank God I Found You"

(în ultima piseă participând ÅŸi Jay Z, iar mai târziu Joe ÅŸi formaÅ£ia 98 Degrees) au

ajuns pe locul întâi în Statele Unite, iar succesul materialelor de altă dată au făcut-o

pe Carey singura care a reuÅŸit să poată avea câte un single în fiecare din anii '90. O

interpretare a melodiei "Against All Odds (Take a Look at Me Now)" de Phil Collins a ajuns pe prima

poziÅ£ie în Regatul Unit după ce Carey a reînregistrat-o cu formaÅ£ia Westlife. Primirea mediei

al albumului Rainbow a fost în general entuziastă, iar ziarul Sunday Herald spunând că albumul:

"o zăreÅŸte pe aceasta impresiv clătinându-se între balade soul ÅŸi colaborări cu

celebrităţi R&B precum Snoop Doggy Dogg, Usher […] Este o colecÅ£ie de cântece pop-soul

netede". Revista VIBE a precizat sentimente similare, scriind că ea: "Scoate toate stopurile […]

Rainbow va aduna mai multă adoraÅ£ie", însă a devenit cel mai prost vândut album al lui

Carey în acel moment., iar piesele erau periodic criticate ca fiind prea asemănătoare. Când

single-ul de două părÅ£i "Crybaby" (în colaborare cu Snoop Dogg)/"Can't Take That

Away (Tema Mariah)" au devenit primele sale single-uri din afara Statelor Unite în topul 20, Carrey

a acuzat Sony că a promovat slab single-ul: "SituaÅ£ia mea politică în cariera profesională nu

este pozitivă […] Primesc o groază de reacÅ£ii negative de la anumiÅ£i oameni corporativi", a scris

ea pe site-ul official.

2001-2004:Conflictele personale ÅŸi profesionale

După primirea Billboard's Artist of the Decade Award (Premiul Billboard pentru

Artistul Deceniului) şi World Music Award pentru Cea Mai Bună Artistă a Mileniului, Carey a plecat de la

casa de discuri Columbia, ÅŸi a semnat un contract cu casa de discuri Virgin Records a companiei EMI care

valora 80 milioane de dolari. Stabilea des că a privit casa de discuri Columbia ca pe o comoditate, cu

despărÅ£irea acesteia de Mottola, sporind relaÅ£iile cu executivii de coperte. la doar câteva luni mai

târziu, în iulie 2001, a fost în larg raportat că, Carey a suferit o epuizare psihică ÅŸi

emoÅ£ională. A lăsat mesaje pe site-ul ei spunând de faptul că este extenuată, iar că relaÅ£ia sa

cu Luis Miguel s-a sfârÅŸit. Într-un interviu din anul următor, a zis, "Eram cu oameni care

nu mă cunoşteau cu adevărat, şi nu aveam asistent personal. Mă duceam la interviuri toată ziua, şi abia

dacă dormeam două ore pe noapte. În timpul aparenÅ£ei sale la emisiunea Total Request Live de la MTV,

Carey scădea audienÅ£a cu ceea ce mai târziu a fost descris ca "striptease".. După

sfârÅŸitul lunii, a mers într-un spital, iar ziaristul ei a anunÅ£at că Carey va lua o pauză de

la aparenÅ£ele în public.

Criticii şi-au schimbat părerile despre

Glitter, filmul lui Carey întârziat, semi-autobiografic, ÅŸi a fost un neajuns box office. Albumul

acompaniament de coloane sonore, Glitter, a fost inspirat de muzica anilor '80 ÅŸi Carey a avut ca

participanţi pe Rick James şi Jimmy Jam şi Terry Lewis;care i-a adus lui Carey cea mai proastă poziţie de

pe topurile Americane. Ziarul St. Louis Post-Dispatch a respins-o ca fiind "o mizerie absolută care va

coborî ca o necăjire neajunsă într-o carieră care în timp ce nu era mereu critic

vestitoare, era cel puÅ£in cu succes consistent", în timp ce revista Blender susÅ£inea, "După

ani de maiestrie pentru semnăturile agitate pentru o funcţionare bună, Carey a plecat aproape fără nicio

prezenţă." Single-ul principal, "Loverboy" (cu participarea formaţiei Cameo), a ajuns pe

locul 2 în topul Hot 100 datorită unei reducere a preÅ£ului, însă următoarele single-uri ale

albumului au fost absente din top.

Columbia a lansat o compilare a tabelelor-

reduse acesta fiind albumul Greates Hits imediat după eÅŸecul albumului Glitter, iar în târziul

anului 2002, casa de discuri Virgin i-au adus lui Carey un contract de 28 de milioane de dolari, creând

mai departe, publicitate negativă. Carey a spus mai târziu că timpul petrecut la casa de discuri

Virgin erau: "un total complet festival al stresului […] Am făcut o decizie rapidă care era bazată

pe bani, ÅŸi eu nu fac decizii bazate pe bani. Am învăţat o lecÅ£ie mare din acest lucru." Mai

târziu în acel an, aceasta a semnat un contract de 20 milioane de dolari cu Island Records ÅŸi a

lansat casa de discuri MonarC. Pentru a adăuga poveri emoţionale, tatăl lui Carey, cu care a avut puţin

contact în copilărie ÅŸi în anul acela, a murit de cancer.

Primind un rol secundar în filmul din 2002 WiseGirls, Carey a lanasat albumul Charmbracelet, în

care a marcat ea, "o nouă închiriere de viaţă" a ei. Vânzările albumului

Charmbracelet au fost moderate, iar calitatea vocii lui Carey a fost sub critici severe. Ziarul Boston Globe

declarând albumul "cel mai prost din cariera sa, dezvăluind o voce fie definită de gimnastică-

gravitaÅ£ională sau uguială maelabilă.", iar Rolling Stone comentând, "Carey are nevoie de

cântece grele care să o poată ajuta să folosească puterea ÅŸi ordinea pentru care era faimoasă.

Charmbracelet e ca un abur de acuarele care sângerează într-o baltă maronie." Albumul

apăruse în topuri numai în America, iar Through the Rain, a fost un eÅŸec pe radiourile de

muzică pop, care ar fi devenit mai puţin deschis pentru stilişti "dive" cunoscute cum ar fi

Celine Dion, sau Carey însuÅŸi în favoarea cântăreÅ£ilor mai tineri cum ar fi Kelly

Clarkson sau Christina Aguilera, care aveau stiluri vocale asemănătoare cu cele ale lui Carey.

I Know What You Want, un single Busta Rythmes, având ca oaspete pe Carey, au ridicat-o

ceva mai bine în topul 5 în Statele Unite. Casa de discuri Columbia a inclus piesa mai

târziu într-o colecÅ£ie numită The Remixes, fiind primul album care nu a primit o autorizare de

vânzare de la RIAA. În acel an a îmbarcat în turul Charmbracelet World Tour ÅŸi a fost

premiat cu premiul Chopard Diamond award pentru vânzarea de 100 de milioane de albume în

întreaga lume. A apoi a participat în single-ul din 2004, U Make Me Wanna de rapperul Jadakiss,

care s-a clasat în topul zece în clasamentul R&B/Hip-Hop.

2005-

prezent:Reîntoarcerea la prominenţă

Al zecelea album a lui Carey, The

Emancipation of Mimi (2005), conţinea contribuţiile de la producători precum The Neptune, Kanye West şi

colaboratul de lungă durată al ei, Jermaine Dupri. Carey spunea că a "semănat foarte mult ca o

petrecere record […] Vroiam să fac o înregistrare care să reflecte acest lucru." Albumul

Emancipation of Mini a fost cel mai bine vândut în Statele Unite, iar un ziarist de la ziarul

britanic, The Guardian la definit ca "grozav, central ÅŸi urban […unele din] primele piese din anii

trecuţi pe care eu nu trebuie să le plătesc pentru a le asculta din nou."

Datorită albumului, Carey a câÅŸtigat la Premiile Grammy pentru Cel Mai Bun Album Contemporan R&B,

iar single-ul "We Belong Together" a câÅŸtigat premiul de Cea Mai Bună Performanţă Vocală

R&B. Piesa We Belong Together s-a menÅ£inut în Hot 100 timp de paisprezece săptămâni (Cea

mai mare menÅ£inere în top din cariera ei), de asemenea piesa "Shake It Off" a făcut-o pe

Carey singura artistă care să ocupe două poziÅ£ii în top 2 din Hot 100 în acelaÅŸi timp. Piesa

Don't Forget About Us a devenit a ÅŸaptesprezecea oară, piesa aflată în topul Statelor Unite,

legând-o de majoritatea pieselor aflate pe locul întâi de Elvis Presley după cum spune

revista Billboard revizuită metodologic (creditele liniştite ale lui Joel Whitburn statisticiane cu un

18).The Beatles au avut 20 de piese pe locul întâi. Single-urile lui Carey au fost, colectiv,

în topul clasamentelor timp de 77 săptămâni, ceea ce a clasat-o în faÅ£a BeatleÅŸilor

(aceÅŸtea menÅ£inându-se 59 de săptămâni), ÅŸi imediat după Presley, acesta ajungând

în total în clasament timp de 79 de săptămâni. Carey de asemenea a avut un succes notabil

în clasamentele internaÅ£ionale, deÅŸi nu la fel de mari ca în America. Astfel, are două single-

uri clasate pe locul întâi în Marea Britanie, două în Australia, ÅŸi ÅŸase în

Canada. Cele mai mari clasamente ale lui Carey în Japonia au fost pe poziÅ£ia a doua.

Carey a început un tur în mijlocul anului 2006, numit The Adventures of Mimi Tour, care a

fost cel mai de succes din cariera sa, totuÅŸi câteva date au fost anulate. A apărut pe coperta ediÅ£ia

din martie 2007 a revistei Playboy într-o fotografie non-nudă. În târziul anului 2007, ea a

participat cu rapperul Bow Bow într-unul din single-urile Bone Thugs-n Harmony, Lil' L.O.V.E.. Mai

târziu în an, Carey a primit o stea de înregistrare pe Hollywood Walk of Fame, ÅŸi a intrat

în Long Island Music Hall of Fame din 21 octombrie 2007

În primăvara

anului 2007, ea a început să lucreze la cel de-al unsprezecelea album al său, E=MC2 care va fi lansat

pe 15 aprilie 2008. Single-ul principal al albumului intitulându-se Touch My Body car a fost transmisă

digital pe 12 februarie 2008. Single-ul oficial a mers la adăugări pe 19 februarie.

Cariera de actriţă

Carey a început să ia lecÅ£ii profesionale de actorie

în 1997, iar în anul următor, a dat proba pentru roluri de film. Prima sa apariÅ£ie a fost

în comedia romantică The Bachelor (1999) ca o cântăreaţă de operă, în rolurile

principale ale filmului fiind Chris O'Donnell ÅŸi Renée Zellweger. CNN înaintând ironic

spre castingul ei, spunând că este o divă lipsită de talent că "perfectul caracter […] Partea

care o informează pe Carey de întreaga performanţă este, acel "nu poate juca".

Primul rol principal al lui Carey a fost în Glitter (2001), în care ea ajucat

rolul unui muzician din anii '80 încordat, care intră în industria muzicii după ce

întâlneÅŸte un DJ (Max Beesley). TotuÅŸi Roger Ebert spune că "Cum a jucat Carey variază de

la o respectoasă uÅŸuratică până la sinceritatea intensă", majoritatea criticilor îl

plănuiau:Ghidul de Filme al lui Halliwel l-a numit acest lucru: "un vehicul fără haz pentru o

cântăreaţă pop cu nicio abilitate de actorie vizibilă", iar ziarul The Village Voice a

observat:"Când [Carey] încearcă o emoÅ£ie – orice emoÅ£ie – se uită ca ÅŸi cum ÅŸi-ar fi

pierdut cheile de la maşină." Glitter era un eşec box office, iar Carey a primit un Premiu Razzie

pentru rolul ei. Mai târziu a spus că filmul "a început ca un concept cu substanţă, dar

când s-a finalizat a fost ajustat de copii de 10 ani. A pierdut mult pietris […] Mi-am cam luat-o

în cap."

Carey, Mira Sorvino ÅŸi Melora Walters, a colaborat ca o

ospătară la un restaurant rulat de mafioÅ£i în filmul independent WiseGirls (2002), a cărei premiere

la Festivalul de Film Sundance însă a mers direct pe cablu, în criticele Statelor Unite care a

lăudat-o pe Carrey pentru eforturile sale– în care publicaÅ£ia The Hollywood Reporter a precizat-o

astfel: "Aceste nimicitoare înÅŸtiinţări pentru Glitter vor fi o memorie uitată pentru

cântăreaÅ£a care o dată care încălzea până la Raychel", iar Roger Friedman, se

referea la ea ca o "Thelma Ritter pentru noul mileniu", spunând că "Linia ei de

trimitere e ascuÅ£ită ÅŸi direcÅ£ionează în felul în care trebuie pentru a scoate râsetele

corecte". Producătorul WiseFirls, Anthony Esposito a avut-o pe Carey în echipa The Sweet Science

(2006), un film despre o femeie boxer necunoscută recrutată de un manager de box, însă filmul

niciodată nu a intrat în producÅ£ie.

Carey a fost una din puţinii

muzicieni care au apărut independent în filmele produse de Damon Dash, Death of a Dynasty (2003) ÅŸi

State Proprety (2005). Munca sa televizată fiind limitată până în episodul din ianuarie 2001 al

serialului Ally McBeal. În 2006 Carey s-a alăturat echipajului unui film indian numit Tennessee (2008),

luând rolul unei ospătară care călătoreÅŸte cu cei doi fraÅ£i ai săi pentru a-ÅŸi găsi tatăl

pierdut departe. Premiera filmului "Tennessee" va avea loc în următorul Festival de Film

Tribeca care va fi în jurul lunei aprilie/mai. JoBlo.com a raportat în iunie 2007 că, Carey s-ar

alătura echipajului filmului lui Adam Sandler, You Don't Mess with the Zohan, în film fiind ea

însăşi. Carey de asemenea s-a alăturat echipajului filmului numit "Push".

Vocaţia artistică

Carey a precizat că tinereÅ£ea ei a fost influenÅ

£ată de cântăreÅ£i R&B precum Billie Holiday, Sarah Vaughan, Gladzs Knight, Aretha Frankilin, Al

Green ÅŸi Stevie Wonder. Muzica ei conÅ£ine influenÅ£e din muzica gospel, iar cântăreÅ£ii ei favoriÅ£i

de acest gen fiind The Clark Sisters, Shirley Caesar ÅŸi Edwin Hawkins. Când Carrey a introdus genul hip

gop în muzica sa, ridicând problema speculaÅ£iilor cum că ea ar fi fost tentată dpentru a lua

avantajul popularităţii genului, însă a spus revistei Newsweek că:"Oamenii chiar nu înÅ

£eleg. Am crescut cu acest gen de muzică." Aceasta a exprimat aprecierea sa pentru rapperi precum The

Sugarhill Gang, Eric B. & Rakim, Wu-Tang Clan, The Notorious B.I.G. ÅŸi Mobb Deep, cu care ea a colaborat

la single-ul The Roof (Back in Time) (1998).

Debutul lui Carey a avut critic cum

că ar fi similară în stil cu munca lui Whitney Houston, ÅŸi că în cariera sa, stilurile vocale

şi de muzică, alături de nivelul de succes, au fost comparate cu Houston şi Celine Dion. Carey şi

cunoÅŸtinÅ£ele sale, după cum spune Garry Mulholland, "sunt prinÅ£ese de wail […] cântăreÅ£i

specialiÅŸti care combină orientarea clasamentelor cu bine gânditul cântec torţă al formaÅ£iei

Middle of the road (MOR). În She Bop II: The Definitive History of Women in Rock, Pop and Soul (2002),

scriitoarea Lucy O'brien a atribuit la reîntoarcerea "fetei de modă veche" a Barbarei

Streisand lui Carey ÅŸi Dion, ÅŸi Houston le-a descris pe acestea ca fiind "îngrijite ÅŸi care se

opreşte spre perfecţie". Tranziţia muzicală a lui Carey şi folosirea mult mai dezvăluită a

hainelor în timpul târziilor ani '90, erau în parte, iniÅ£iate la distanţă de ea

însuÅŸi de aceastp imagine, ÅŸi ulterior spunea că majoritatea muncii ei era "dulceag MOR".

Uni au observat că, în comparaÅ£ie cu Houston ÅŸi Dion, Care colabora la creerea cântecelor sale,

iar Guiness Rockopedia (1998) a clasificat-o ca fiind "cântăreaÅ£a supremă"

În ciuda faptului că, Carey era deseori autoarea în co-scrierea materialului ei, a fost

acuzată de plagiat de câteva ori. Multe din aceste cazuri, însă au fost verificate la

judecătorie.

Vocea

Se spune că, Carey poate acoperi

notele de la alto, până la coloratura soprano, ÅŸi că marca ei vocală este abilitatea ei de a

cânta în registrul fluieratului. Aceasta, citând-o pe Minnie Riperton ca fiind cea mai mare

influenţă în tehnica sa de cântat ÅŸi că de la o vârstă foarte târzie, a fost

tentată să o întreacă notele ridicate ale lui Riperton spre a mării ordinea succesului ÅŸi raza sa

vocală s-a extins, cuprinzând 5 octave.

Vocea lui Carey a devenit sub

o cercetare considerabilă de la critici care credeau că nu comunică mesajul cântecelor sale efectiv.

Revista Rolling Stone spunea în 1992, că "Carey are un dar vocal remarcabil, dar până

în prezent, din păcate, cântatul ei a devenit mai mult impresionant decât expresiv […] la

raza toatală este atât de supranatural încât fiecare notă excesivă eroda credibilitatea

versurilor pe care le cânta." Ziarul New York Daily News a scris despre cântatul acesteia că

"este ultimul lucru care o completează. Pentru Carey, vocalizarea este numai despre performanţă şi nu

emoÅ£iile care au inspirat-o […] Având o voce grozavă, automat te poate face un cântăreÅ£

mare? Greu de crezut." Unii au interpretat deciziile lui Carey de a utiliza ceea ce ea descria a fiind

"respiraÅ£ie" vocală în târziii ani '90 ÅŸi 2000 în munca sa, ca pe un semn

că vocea sa se deteriora, însă a precizat că "a fost aici tot timpul". Un articol din

revista VIBE indica că stilul de cântat al lui Carey subliniază slăbiciunea în alte aspecte ale

muzicii sale. "ImpresionanÅ£a vocii ei– ca de asemenea ÅŸi tendinÅ£a spre supradimensionare–au făcut-o

mai puÅ£in prevenitoare la tot materialul mai flagrant." În 2007, Carey a fost clasificată

în lista celor mai slabi cântăreÅ£i din toate timpurile de revista Q într-un sondaj public.

Revista scria:"Mariah Carey poate avea o rază de 100 de octave, ÅŸi abilitatea de a cânta

atât de tare încât păsările să cadă din cuibul lor, dar nu o face cum trebuie."

Tema ÅŸi stilul muzical

Majoritatea versurilor lui

Carey au subiect, dragostea, deÅŸi a scris ÅŸi despre teme precum razism, moarte, foamete ÅŸi spiritualitate.

Aceasta a spus că mult din munca sa este parÅ£ial autobiografică, însă revista TIME a

scris:"Numai dacă muzica compusă de Mariah Carey ar fi drama vieÅ£ii sale. Cântecele sale sunt

deseori zaharoase ÅŸi artificiale–tip soul NutraSweet. Însă viaÅ£a ei are pasiune ÅŸi conflict."

The Village Voice a scris în 2001 că în acel respect Carey se compara nefavorabil cu

cântăreÅ£e precum Mary J. Blige, spunând despre aceasta că. "Muzica soul a lui Carey gen

Strawberry Shortcake, încă furnizează scheme cu care atrăgătoarele cântăreÅ£e de teen-pop

prafează în jurul baladelor fără centru ale lui [Diane] Warren […] este în mare măsură

datorită acelei noi formaţii r&b [Bilge] care pretinde o rază mai mare de expresie emoţională, poezie

mai inteligentă, testând mai mult din curajul acestora, ÅŸi mai puÅ£in, inutilele note decât

curat-stridentele ÅŸi doar platele scârÅ£âituri din era Mariah. Contemporan, este Christina

Aguilera ÅŸi Jessica Simpsons care cu neîndemânatice cântă peste aÅŸtepări, în timp

ce femeia cu acoperirea plămânilor înălÅ£aÅ£i au Å£inut-o în pas cu cererile de

versuri."

IeÅŸirile lui Carey folosind instrumente electrronice precum

drum machine, sintetizatoare ÅŸi claviaturi. Multe din cântecele sale conÅ£in muzică de pian, iar

aceasta a Å£inut lecÅ£ii de pian când avea ÅŸase ani. Carey a spus că nu poate citi tabelul de note ÅŸi

preferă să colaboreze cu un pianist când compune material nou, însă simte că e mai uÅŸor să

experimentezi cu melodii mai rapide şi mai puţin convenţionale şi progresiile de game folosind această

tehnică. Câteva din aranjamentele sale au fost inspirate din munca cântăreÅ£ilor precum Stevie

Wonder, un pianist de soul pe care Carey la considerat a fi "geniul secolului [XX]", însă a

precizat ea, "Vocea mea este instrumentul meu; mereu a fost."

Carey

a început creerea remixajelor materialelor sale în târziul carierei sale ÅŸi au ajutat-o să

termine exersarea înregistrprii ei întregi noi sunete pentru remixări. DJ-ul David Morales a

colaborat de câteva ori cu Carey, începând cu albumul "Dreamlover", care au

obiÅŸnuit tradiÅ£ia de remixări a cântecelor pop în înregistrări house, în care

revista Slant l-a numit unul dintre cele mai mari cântece din toate timpurile. De la albumul Fantasy

(1995) în faţă, Carey a înscris producători din amândouă genurile, hip hop ÅŸi house

pentru a re-imagina compoziţiile albumelor sale. Entertaiment Weekly a inclus două remixaje ale albumului

"Fantasy" pe o listă ale celor mai mari înregistrări ale ei în 2005:un remix

câÅŸtigător Premiului NaÅ£ional de Muzică Dance produs de Morales, ÅŸi o producÅ£ie Sean Combs

participând cu un rapper Ol' Dirty Bastard. În cele din urmă a fost creditată cu

popularizarea trendului pop/hip hop care a contiunat până în anii '00 prin artiÅŸti precum

Ashanti ÅŸi Beyoncé. Combs spunea despre Carey, că "cunoaÅŸte importanÅ£a mixajelor, deci te

simÅ£i cum ai fi cu un artist care îÅ£i apreciază munca– un artist care vrea să lanseze ceva cu

tine". Carey continuă să consulte remixajele de producători cum ar fi Morales, Jermaine Dupri, Junior

Vasquez ÅŸi DJ Clue, de asemenea ÅŸi musafiri interpreÅ£i cu care frecvent contribuia. Popularitatea în

cluburile de noapte din Statele Unite ale remixajelor de dance, care au un sunet diferit radical de obicei

faţă de duplicatele de pe album, se zice că eclipsarea clasamentului prezent aduce succes cântecelor

originale.

Discografie

Mariah Carey (1990)

1. "Vision Of Love" – 3:30
2. "There's Got To Be A

Way" (Carey, Ric Wake) – 4:54
3. "I Don't Wanna Cry" (Carey, Narada

Michael Walden) – 4:49
4. "Someday" – 4:08
5.

"Vanishing" – 4:12
6. "All In Your Mind" – 4:46
7.

"Alone in Love" – 4:12
8. "You Need Me" (Carey, Rhett Lawrence)

– 3:52
9. "Sent From Up Above" (Carey, Lawrence) – 4:05
10.

"Prisoner" – 4:25
11. "Love Takes Time" – 3:49

Emotions (1991)

1. "Emotions" (Carey, David Cole, Robert

Clivillés) – 4:08
2. "And You Don't Remember" (Carey, Walter Afanasieff) –

4:27
3. "Can't Let Go" (Carey, Walter Afanasieff) – 4:27
4. "Make

It Happen" (Carey, Cole, Clivillés) – 5:07
5. "If It's Over"

(Carey, Carole King) – 4:38
6. "You're So Cold" (Carey, Cole, Clivillés) –

5:05
7. "So Blessed" (Carey, Walter Afanasieff) – 4:13
8. "To Be Around

You" (Carey, Cole, Clivillés) – 4:37
9. "Till the End of Time" (Carey,

Walter Afanasieff) – 5:35
10. "The Wind" (Carey, Russell Freeman) – 4:41

MTV Unplugged (1992)

1. "Emotions" – 4:00

2. "If It's Over" – 3:47
3. "Someday" – 3:56
4.

"Vision of Love" – 3:36
5. "Make It Happen" – 4:09

6. "I'll Be There" duet with Trey Lorenz – 4:42
7. "Can't Let

Go" – 4:35

Music Box (1993)

1.

"Dreamlover" (Carey, Dave Hall) – 3:54
2. "Hero" (Carey, Walter Afanasieff)

– 4:20
3. "Anytime You Need A Friend" (Carey, Afanasieff) – 4:27
4.

"Music Box" (Carey, Afanasieff) – 4:58
5. "Now That I Know" (Carey,

Clivillés, Cole) – 4:19
6. "Never Forget You" (Carey, Babyface, Daryl

Simmons) – 3:46
7. "Without You" (Peter Ham, Tom Evans) – 3:37
8.

"Just To Hold You Once Again" (Carey, Afanasieff) – 3:59
9. "I've Been

Thinking About You" (Carey, Clivillés, Cole) – 4:48
10. "All I've Ever

Wanted" (Carey, Afanasieff) – 3:52

Merry Christmas (1994)

1. "Silent Night" (Fr. Josef Mohr, Franz X. Gruber) – 3:41
2.

"All I Want for Christmas Is You" (Mariah Carey, Walter Afanasieff) – 4:01
3.

"O Holy Night" (Adolphe Adam) – 4:27
4. "Christmas (Baby Please Come Home)

" (Jeff Barry, Ellie Greenwich, Phil Spector) – 2:35
5. "Miss You Most (At

Christmas Time)" (Carey, Afanasieff) – 4:32
6. "Joy to the World"

(Handel, Lowell Mason, Isaac Watts, Hoyt Axton) – 4:20
7. "Jesus Born on This Day"

(Carey, Afanasieff) – 3:43
8. "Santa Claus Is Comin' to Town" (J. Fred

Coots, Haven Gillespie, arranged by Afanasieff) – 3:24
9. "Hark! The Herald Angels

Sing/Gloria (in Excelsis Deo)" (Charles Wesley/Mendelssohn/Traditional) – 3:01
10.

"Jesus Oh What a Wonderful Child" – 4:26
11. "God Rest Ye Merry

Gentlemen" – 1:18

Daydream (1995)

1.

"Fantasy" (Mariah Carey, Chris Frantz, Tina Weymouth, Dave Hall, Adrian Belew, Steven Stanley)

– 4:04
2. "Underneath the Stars" (Carey, Walter Afanasieff) – 3:33

3. "One Sweet Day" (with Boyz II Men) (Carey, Michael McCary, Nathan Morris, Wanya Morris, Shawn

Stockman, Afanasieff) – 4:42
4. "Open Arms" (Steve Perry, Jonathan Cain) –

3:30
5. "Always Be My Baby" (Carey, Jermaine Dupri, Manuel Seal) – 4:18

6. "I Am Free" (Carey, Afanasieff) – 3:09
7. "When I Saw You" (Carey,

Afanasieff) – 4:24
8. "Long Ago" (Carey, Dupri) – 4:34
9.

"Melt Away" (Carey, Babyface) – 3:42
10. "Forever" (Carey, Afanasieff)

– 4:00
11. "Daydream Interlude" (Fantasy Sweet Dub mix) (Carey, Frantz, Weymouth,

Hall, Belew, Stanley) – 3:04
12. "Looking In" (Carey, Afanasieff) – 3:35

Butterfly (1997)

1. "Honey" 1 (Mariah Carey,

Sean Combs, Kamaal Fareed, Steven Jordan, Stephen Hague, Bobby Robinson, Ronald Larkins, Larry Price, Malcolm

McLaren) – 5:00
2. "Butterfly" (Carey, Walter Afanasieff) – 4:35

3. "My All" (Carey, Afanasieff) – 3:524. "The Roof" 2 (Carey, Jean Claude Oliver,

Samuel Barnes, Cory Rooney, Albert Johnson, Kejuan Waliek Muchita) – 5:14
5.

"Fourth of July" (Carey, Afanasieff) – 4:22
6. "Breakdown" (Carey,

Anthony Henderson, Charles Scruggs, Stevie J.) – 4:44
7. "Babydoll" (Carey, Missy

Elliott, Rooney, Stevie J.) – 5:07
8. "Close My Eyes" (Carey, Afanasieff)

– 4:21
9. "Whenever You Call" (Carey, Afanasieff) – 4:21
10.

"Fly Away (Butterfly Reprise)" (Carey,David Morales) – 3:49
11. "The

Beautiful Ones" (featuring Dru Hill) (Prince) – 6:59
12. "Outside"

(Carey, Afanasieff) – 4:46

#1's (1998)

1. "Sweetheart" with Jermaine Dupri (Rainy Davis, Peter Kessler) – 4:25
2.

"When You Believe" with Whitney Houston (new version) (Mariah Carey, Stephen Schwartz, Babyface)

– 4:36
3. "Whenever You Call" with Brian McKnight (Mariah Carey, Walter Afanasieff)

– 4:23
4. "My All" (Carey, Afanasieff) – 3:52
5.

"Honey" (Carey, Sean Combs, Q-Tip, Stevie J, Stephen Hague, Bobby Robinson, Ronald Larkins, Larry

Price, Malcolm McLaren) – 5:00
6. "Always Be My Baby" (Carey, Jermaine Dupri,

Manuel Seal) – 4:20
7. "One Sweet Day" with Boyz II Men (Carey, Michael McCary,

Nathan Morris, Wanya Morris, Shawn Stockman, Afanasieff) – 4:42
8. "Fantasy" (Bad

Boy remix) featuring Ol' Dirty Bastard (Carey, Chris Frantz, Tina Weymouth, Dave Hall, Adrian Belew,

Steven Stanley) – 4:54
9. "Hero" (Carey, Afanasieff) – 4:20
10.

"Dreamlover" (Carey, Hall) – 3:54
11. "I'll Be There" featuring

Trey Lorenz (Berry Gordy, Jr., Bob West, Hal Davis, Willie Hutch) – 4:25
12.

"Emotions" (Carey, David Cole, Robert Clivillés) – 4:10
13. "I

Don't Wanna Cry" (Carey, Narada Michael Walden) – 4:49
14. "Someday"

(Carey, Ben Margulies) – 4:07
15. "Love Takes Time" (Carey, Margulies) –

3:49
16. "Vision of Love" (Carey, Margulies) – 3:31
17. "I

Still Believe" (Antonia Armato, Giuseppe Cantarelli) – 3:56

Rainbow (1999)

1. "Heartbreaker" (featuring Jay-Z) – 4:46

2. "Can't Take That Away (Mariah's Theme)" – 4:33
3.

"Bliss" – 5:44
4. "How Much" (featuring Usher) – 3:31

5. "After Tonight" – 4:16
6. "X-Girlfriend" – 3:58

7. "Heartbreaker" (Remix) (featuring Da Brat & Missy Elliott) – 4:32

8. "Vulnerability (Interlude)" – 1:12
9. "Against All Odds (Take a Look at Me

Now)" (solo version) – 3:25
10. "Crybaby" (featuring Snoop Dogg) –

5:20
11. "Did I Do That?" (featuring Mystikal, & Master P) – 4:16

12. "Petals" – 4:23
13. "Rainbow (Interlude)" – 1:32

14. "Thank God I Found You" (featuring Joe & 98 Degrees) – 4:17
15. "Do

You Know Where You're Going To (Theme From Mahogany)" – 3:47
16. "Against All Odds

(Take a Look at Me Now)" featuring Westlife – 3:25

Valentines (2000)

1. "Vision of Love" – 3:29
2. "Underneath the

Stars" – 3:33
3. "My All" – 3:51
4.

"Babydoll" – 5:06
5. "Do You Know Where You're Going To (Theme from

Mahogany)" – 3:45

Glitter (2001)

1.

"Loverboy" (remix) (featuring Da Brat, Ludacris, Shawnna, & Twenty II) – 4:30

2. "Lead the Way" – 3:53
3. "If We" (featuring Ja Rule & Nate

Dogg) – 4:20
4. "Didn't Mean to Turn You On" – 4:54
5.

"Don't Stop (Funkin' 4 Jamaica)" (featuring Mystikal) – 3:37
6. "All

My Life" – 5:09
7. "Reflections (Care Enough)" – 3:20
8.

"Last Night a DJ Saved My Life" (featuring Busta Rhymes, Fabolous & DJ Clue) – 6:43

9. "Want You" (featuring Eric Benét) – 4:43
10. "Never Too Far" –

4:21
11. "Twister" – 2:26
12. "Loverboy" (featuring Cameo) –

3:49

Greatest Hits (2001)

CD 1

1. "Vision of Love" – 3:31
2. "Love Takes Time" – 3:51

3. "Someday" – 4:08
4. "I Don't Wanna Cry" – 4:51

5. "Emotions" – 4:10
6. "Can't Let Go" – 4:29
7.

"Make It Happen" – 5:09
8. "I'll Be There" featuring Trey Lorenz

– 4:26
9. "Dreamlover" – 3:55
10. "Hero" –

4:20
11. "Without You" – 3:37
12. "Anytime You Need a

Friend" – 4:27
13. "Endless Love" with Luther Vandross – 4:21

14. "Fantasy" – 4:04

CD 2

1.

"One Sweet Day" with Boyz II Men – 4:43
2. "Always Be My Baby"

– 4:20
3. "Forever" – 4:01
4. "Underneath the Stars"

– 3:35
5. "Honey" – 5:02
6. "Butterfly" –

4:36
7. "My All" – 3:53
8. "Sweetheart" with Jermaine Dupri

– 4:24
9. "When You Believe" with Whitney Houston – 4:36
10.

"I Still Believe" – 3:57
11. "Heartbreaker" featuring Jay-Z –

4:48
12. "Thank God I Found You" featuring Joe and 98 Degrees – 4:20

13. "Can't Take That Away (Mariah's Theme)" – 4:34

Charmbracelet (2002)

1. "Through the Rain" – 4:48
2.

"Boy (I Need You)" performed by Mariah Carey & Cam'ron – 5:14
3. "The

One" – 4:08
4. "Yours" – 5:06
5. "You Got

Me" performed by Mariah Carey, Jay-Z, & Freeway – 4:22
6. "I Only Wanted"

– 3:38
7. "Clown" – 3:17
8. "My Saving Grace" –

4:09
9. "You Had Your Chance" – 4:22
10. "Lullaby"

– 4:56
11. "Irresistible (Westside Connection)" – 5:04
12.

"Subtle Invitation" – 4:27
13. "Bringin' on the Heartbreak" –

4:34
14. "Sunflowers for Alfred Roy" – 2:59
15. "Through the

Rain" (remix) performed by Mariah Carey, Kelly Price, & Joe – 3:34
16. "Miss

You" featuring Jadakiss – 5:09 (UK and Japan Bonus Track)
17. "I Know What You

Want" – 4:44

The Remixes (2003)

CD

1

1. "My All" (Morales "My" Club Mix) – 7:10

2. "Heartbreaker/If You Should Ever Be Lonely" (Junior's Heartbreaker Club Mix) – 10:18

3. "Fly Away (Butterfly Reprise)" (Fly Away Club Mix) – 9:50
4.

"Anytime You Need a Friend" (C+C Club Version) – 10:54
5. "Fantasy"

(Def Club Mix) – 11:17
6. "Honey" (Classic Mix) – 8:06
7.

"Dreamlover" (So So Def Club Mix) – 10:44
8. "Emotions" (12" Club

Mix) – 5:50
9. "Through the Rain" (HQ2 Radio Edit) – 4:08

CD 2

1. "Fantasy" (Bad Boy Remix) featuring Ol' Dirty Bastard

– 4:52
2. "Always Be My Baby" (Mr. Dupri Mix) featuring Da Brat, & Xscape

– 4:40
3. "My All/Stay Awhile" (So So Def Mix) featuring Lord Tariq, & Peter

Gunz – 4:44
4. "Thank God I Found You" (Make It Last Remix) featuringJoe, &

Nas – 5:09
5. "Breakdown" featuring Krayzie Bone & Wish Bone (of Bone

Thugs-N-Harmony) – 4:44
6. "Honey" (So So Def Mix) featuring Da Brat, & Jermaine

Dupri – 5:12
7. "Loverboy (Remix)" featuring Da Brat, Ludacris, Shawnna, &

Twenty II – 4:31
8. "Heartbreaker (Remix)" featuring Da Brat, & Missy

Elliott – 4:38
9. "Sweetheart" featuring Jermaine Dupri – 4:22

10. "Crybaby" featuring Snoop Dogg – 5:21
11. "Miss You" featuring

Jadakiss – 5:09
12. "The One (So So Def Remix)" featuring Bone Crusher –

4:38
13. "I Know What You Want" featuring Busta Rhymes, & Flipmode Squad (Radio

Version) – 4:12
14. "All I Want for Christmas Is You" (So So Def Remix) featuring

Lil' Bow Wow and Jermaine Dupri – 3:44

The Emancipation of Mimi

(2005)

1. "It's Like That" (Carey, Jermaine Dupri, Manuel Seal,

Johnta Austin) – 3:23
2. "We Belong Together" (Carey, Dupri, Seal, Austin, Darnell

Bristol, Kenneth "Babyface" Edmonds, Sidney DeWayne, Bobby Womack, Patrick Moten, Sandra Sully)

– 3:213. "Shake It Off" (Carey, Dupri, Bryan-Michael Cox, Austin) – 3:52

4. "Mine Again" (Carey, James Poyser) – 4:01
5. "Say Somethin'"

(featuring Snoop Dogg) (Carey, Pharrell Williams, Chad Hugo, Calvin "Snoop Dogg" Broadus) –

3:44
6. "Stay the Night" (Carey, Kanye West, Thom Bell, Linda Creed) – 3:57

7. "Get Your Number" (featuring Jermaine Dupri) (Carey, Dupri, John Phillips, Cox, Austin,

Leslie John, Ashley Ingram, Steve Jolley, Tony Swain) – 3:15
8. "One and Only"

(featuring Twista) (Carey, Samuel Lindey, Carl "Twista" Mitchell) – 3:14
9.

"Circles" (Carey, James Wright) – 3:30
10. "Your Girl" (Carey, Marc

Shemer) – 2:46
11. "I Wish You Knew" (Carey, Wright) – 3:34
12.

"To the Floor" (featuring Nelly) (Carey, Williams, Hugo, Cornell "Nelly" Haynes) –

3:27
13. "Joy Ride" (Carey, Jeffery Grier, Eric Cire) – 4:03
14.

"Fly Like a Bird" (Carey, Wright) – 3:53
15. "Sprung" (Carey, Imsomie

Leeper, Gloria Jones, Pamela Sawyer) 1 – 3:26
16. "Secret Love" (Carey, Swizz

Beatz) 1 – 3:09

The Ballads (2008)

1.

"Hero" 4:19
2. "Vision of Love" 3:31
3. "Love Takes Time"

3:49
4. "Without You" 3:34
5. "The Roof" 5:14
6.

"Can't Take That Away (Mariah's Theme)" 4:32
7. "Thank God I Found

You" (Make It Last Remix – featuring Joe & Nas) 5:09
8. "When You Believe"

(Single Version – featuring Whitney Houston) 4:31
9. "One Sweet Day" (featuring Boyz

II Men) 4:41
10. "Open Arms" 3:30
11. "Reflections (Care Enough)

" 3:23
12. "I'll Be There" (MTV Unplugged Version – featuring Trey Lorenz)

4:43
13. "I Still Believe" 3:54
14. "Against All Odds (Take a Look at Me

Now)" (featuring Westlife) 3:25
15. "Dreamlover" 3:53
16.

"Endless Love" (featuring Luther Vandross) 4:18
17. "Never Too Far" (Single

Version) 3:55
18. "All I Want for Christmas Is You" 4:01
E=MC2 (2008)

1. "Migrate" (featuring T-Pain) (Nathaniel "Danja" Hills, Belawa Muhammad,

Faheem "T-Pain" Najm) –4:17
2. "Touch My Body" (Crystal

"Cristyle" Johnson, Terius "The-Dream" Nash, Christopher "Tricky" Stewart) –

– 3:24
3. "Cruise Control" (featuring Damian Marley) (Jermaine Dupri, Johnson,

Damian Marley, Manuel Seal) –3:32
4. "I Stay in Love" (Bryan Michael Cox,

Kasseem "Swizz Beatz" Dean, Adonis Shropshire) –3:32
5. "Side Effects"

(featuring Young Jeezy) (J. Jenkins, Johnson, Scott Storch) –4:22
6. "I'm That

Chick" (Johnta Austin, Mikkel S. Eriksen, Tor Erik Hermansen, Rodney Temperton) –3:31

7. "Love Story" (Austin, Dupri, Seal) –3:56
8. "I'll Be Lovin' U Long

Time" (Aldrin "DJ Toomp" Davis, Mark DeBarge, Johnson, Etterlene Jordan) –3:01

9. "Last Kiss" (Austin, Dupri, Seal) –3:36
10. "Thanx 4 Nothin'"

(Dupri, Seal) –3:05
11. "O.O.C." 3 (Dean, Sheldon Harris) –3:26

12. "For the Record" (Cox, Shropshire) –3:26
13. "Bye Bye" (Eriksen,

Hermansen, Austin) –4:26
14. "I Wish You Well" (James Poyser, Mary Ann

Tatum)–4:35

Filmografie

The Bachelor (1999)

Glitter (2001)

– Ally McBeal (în episodul:

"Playing with Matches", 2002)
– WiseGirls (2002)
– Death of a Dynasty

(cameo, 2003)
– State Property 2 (2005)
– Tennessee (2008)
– You

Don't Mess with the Zohan (în filmare)
– Push (2008

Comentarii